آزمون شبیه ساز کنکور سراسری
نوشته شده توسط : sevda

آزمون شبیه ساز ، بهترین راه حل برای برطرف کردن نقاط ضعف تون در روزهای پایانی و نزدیک به کنکور 99 محسوب میشه . زمانی که تصمیم به برگزاری آزمون های شبیه ساز گرفتین ، برای نتیجه گیری بهتر از این آزمون ها لازمه تا شرایط اصلی کنکور رو برای خودتون اجرا کنین . از مهم ترین نکات برگزاری آزمون شبیه ساز میشه به ، بهم نزدن ترتیب دفترچه سوالات ، استفاده از تکنیک ضربدر منها ، اعداد نقصانی و تحلیل آزمون اشاره کرد .



ممکنه برای شما هم پیش اومده باشه که علیرغم مطالعه زیاد و تسلط خوبی که روی یک مبحث داشتین ، سر جلسه آزمون دچار سردرگمی شده و نتونستین به اون سوال جواب درستی بدین . مشکل دیگه ای که خیلی از داوطلبای کنکوری دارن اینه که به خاطر اهمیت زمان سر جلسه آزمون به دنبال یک راهی برای افزایش سرعت عملشون هستن .

با نزدیک شدن به زمان برگزاری آزمون سراسری ۹۹ ، همه داوطلبای کنکور به این فکر می افتن تو این فرصت باقی مونده چجوری مباحثی که تا الان خوندن رو یک بار دیگه مرور و جمع بندی کنن . با توجه به حجم زیاد مباحث ، جمع بندی خیلی می تونه کمک کنه تا با مرور دوباره مطالب ، بازدهی تون تا کنکور بالا بره .

بهترین راه حلی که برای حل این مشکلات وجود داره استفاده از آزمون های شبیه ساز کنکور سراسری 99 هستش چون علاوه بر بالا بردن سرعت عمل و دقتتون در آزمون باعث دوره مباحثی که خوندین هم میشه . آزمون شبیه ساز یعنی با گرفتن یک آزمون ، شرایط کنکور رو از نظر زمان و تعدادسوالا برای خودتون شبیه سازی کرده تا بتونین مشکلات تون رو پیدا کرده و برطرف کنین .

به خاطر اهمیت و تاثیری که آزمون های شبیه ساز می تونه تو نتیجه آزمون متقاضیای کنکور سراسری 99 داشته باشه تو این مقاله درباره نکاتی که که زمان برگزاری این آزمون ها باید داشته باشن ، توضیح دادیم . تا آخر این مقاله همراهمون باشین !

 

 

نکات طلایی زمان برگزاری آزمون شبیه ساز کنکور ۹۹

آزمون شبیه ساز به این صورت هستش که دو یا سه روز از هفته رو برای انجام این کار انتخاب کرده و برای خودتون تعدادی سوال از آزمون سال های گذشته ، کتاب های تست ، سایت ها ، آزمون های آزمایشی به صورت رندم انتخاب کرده و در یک تایم مشخص به اون سوال ها جواب میدین . برای انجام آزمون شبیه ساز حتما چند تا نکته رو در نظر بگیرین :

 

 زمان شروع آزمون

 به‌ طور‌ معمول این چند‌ سال ، کنکور سراسری راس ساعت 8 صبح شروع شده و حوزه‌های امتحانی از 1 ساعت قبل از آزمون ، اجازه ورود به داوطلبا میدن  ‌. از اونجایی که هدف از آزمون شبیه ساز ، شبیه سازی شرایط کنکور سراسری 99 هستش ، پس بهتره تا راس ساعت 8 آزمونتون رو شروع کنین .

 

 استفاده از تکنیک مدیریت زمان

یکی از مهم ترین مشکلاتی که داوطلبا سر جلسه آزمون دارن ، کمبود زمان هستش ، برای مدیریت بهتر زمان سر جلسه کنکور ۹۹ ، بهتره حتما تکنیک های مدیریت زمان رو اجرا کنین تا کم کم مشکل کمبود وقت رو بتونین حل کنین . یکی از مسائلی که حتما باید رعایت کنین تا دچار کمبود زمان نشین وارد کردن هر سوال در پاسخنامه بعد از رسیدن به جواب هستش .

 

 به هم نزدن ترتیب دفترچه سوالات

زمان انجام آزمون های شبیه ساز ترتیب دفترچه رو به هم نزده و براساس زمان مشخص شده برای هر آزمون و تکنیک زمان های نقصانی اقدام به جواب دادن سوالا کنین سعی کنین زمان انجام آزمون های شبیه ساز حتما ساعت داشته باشین تا سوالا رو در زمان مشخص شده پاسخ بدین .

بطور مثال د‌فتر‌چه‌ی عمومی برای تمام گروه‌های آزمایشی شامل 100 سوال از چهار د‌رس اد‌بیات ، عربی ، د‌ین و زند‌گی و زبان با 75 د‌قیقه زمان برای پاسخگویی به سوالا در نظر گرفته شده . تعد‌اد‌ سوالای د‌فترچه‌ی اختصاصی در هر گروه آزمایشی متفاوت هستش به‌عنوان مثال ، د‌فتر‌چه‌ی اختصاصی ریاضی شامل 135 سوال از سه ‌د‌رس ریاضی ، فیزیک و شیمی با 175 د‌قیقه وقت برای پاسخگویی هستش . پس بهتره از تعداد سوالات کنکور تو هر درس و زمان پاسخگویی به اون مطلع باشین .

 

 

 تحلیل آزمون های آزمایشی

بعد از اتمام آزمون حتما سوالا رو تحلیل و نکات مهم اون رو یادداشت کنین تا در این مرحله بتونین دلیل غلط زدن یا نرسیدن به جواب رو در هر تست مشخص کنین و با مطالعه ، تمرین و تست زنی بتونین نقاط ضعف خودتون رو برطرف کنین .

حتما بخوانید: تحلیل آزمون های آزمایشی

 

 

 

 

 

5 ویژگی اصلی در انتخاب آزمون شبیه ساز کنکور ۹۹

بعد از خوندن متن بالا ممکنه براتون سوال پیش بیاد که چجوری می تونیم یک آزمون شبیه ساز درس و اوصلی انتخاب بکنیم ؟ برای جواب این سوالتون باید بگیم که آزمون شبیه سازی درست و اصولی هستش . می تو.نه نتیجه خوبی رو براتون به همراه داشته باشه که حتما ویژگی های زیر در انتخابش رعایت بشه .

 

 1. مطابق با مباحث مشخص شده از سوی سازمان سنجش

برای انجام شبیه سازی آزمون مطابق با آزمون سراسری ، لازمه حتما از همه مباحث مشخص شده برای این آزمون حداقل یک سوال در آزمون آزمایشی خودتون قرار بدین تا زمان تحلیل آزمون بتونین همه مباحث رو یک دور دوره کرده و نقاط ضعفتون رو برطرف کنین .

 

 2. گنجاندن سه سطح سوال در هر آزمون

در کنکور سراسری ، سوالا از هر سه سطح ساده ، متوسط و سخت طراحی میشه . داوطلبایی که تصمیم به شبیه سازی شرایط کنکور در آزمون های خودشون دارن بهتره تا سوالای انتخابیشون از هر سه سطح آسون ، متوسط و سخت باشه تا بهتر خودشون رو محک بزنن .

 

 3. کنار هم قرار نگرفتن سوالات یک سطح

در چینش سوالای کنکور سراسری ، بیشتر سعی شده که سوالا بطور مختلط قرار بگیره تا مدیریت آزمون داوطلب هم سنجیده بشه . توصیه می کنیم برای انجام آزمون شبیه ساز سعی کنین از مجموعه ای استفاده کنین که سوالای ساده ، متوسط و سخت به ترتیب و پشت سر هم قرار نگرفته و پراکنده باشن .

 

 4. داشتن پاسخ نامه تشریحی

حتما سوالاتون دارای پاسخنامه تشریحی باشن به این دلیل که بتونین جواب درست هر سوال رو از روی پاسخنامه بررسی کرده و متوجه اشتباه خودتون بشین . 

حتما بخوانید: روش سه روز یکبار

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص آزمون شبیه ساز جواب بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط بوده و تموم سوالای خودتون رو بپرسین . هم چنین با عضویت تو کانال تلگرام کنکور سراسری تحصیلیکو می تونین از همه اخبار مربوط به کنکور سراسری مطلع بشین .

 

 انتخاب رشته کنکور سراسری ، یکی از مراحل سرنوشت ساز برای داوطلبای این آزمون تلقی میشه و لازمه تا با دقت زیادی انجام بگیره برای کسب اطلاع بیشتر درباره انتخاب رشته کنکور سراسری خوندن مقاله زیر بهتون توصیه میشه .

در ادامه بخوانید: مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری

 

 

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ آزمون های شبیه ساز باید چه ویژگی هایی داشته باشن ؟

✔️ از ویژگی های آزمون های شبیه ساز میشه به رعایت ترتیب دفترچه سوالا ، تحلیل این آزمون ها و گنجاندن هر سه سطح ساده ، متوسط و سخت اشاره کرد که تو این مقاله بطور کامل توضیح داده شده .

2- ✔️ استفاده از آزمون های شبیه ساز چه مزایای داره ؟

✔️ همونطور که تو متن مقاله بطور کامل توضیح داده شده ، آزمون های شبیه ساز علاوه بر بالا بردن سرعت عمل و دقتتون باعث دوره مباحثی که خوندین هم میشه .

3- ✔️  چرا در آزمون های شبیه ساز سعی میشه تا از همه سطوح سوال انتخاب بشه ؟

✔️  همونطور که تو این مقاله گفته شد ، به خاطر نزدیک بودن سطح سوالای این آزمون به کنکور سراسری بهتره تا سوالا از هر سه سطح ساده ، متوسط و سخت انتخاب بشه .

منبع : آزمون شبیه ساز کنکور سراسری





:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: